En komplett lösning


Personlig säljare

Som företagskund hos PMR får du alltid en personlig säljare som ansvarar för kontakten med ditt företag. Vi strävar efter att få en långvarig och god affärsrelation med våra kunder. Säljaren lär känna företaget och dina behov vilket skapar trygghet för dig. Vår ambition är att du skall kunna överlämna hanteringen av din telefoni åt oss, så att du kan fokusera på din kärnverksamhet, det du är bäst på. Vi har en rak och öppen dialog med våra kunder och har därför fått en god inblick i vad som krävs i kommunikationsväg inom flertalet branscher. Kraven som ställs av våra kunder och i de miljöer de verkar, formar basen för vårt utbud och vår service.

 

Telefonilösning och operatörer

Det viktigaste för oss är att kunna erbjuda våra kunder rätt telefonilösning anpassat till kundens behov. Telefonilösningen skall vara flexibel och anpassningsbar och kunna växa tillsammans med företagets utveckling och förändrade behov. Oavsett om vi levererar en IP växel eller en ren mobil växel är flexibiliteten och möjligheten till anpassning genomgående.

Vi arbetar idag tätt ihop med de ledande operatörerna i Sverige inom både fast/IP och mobil telekommunikation. Vårt nära samarbete med operatörerna gör att vi hela tiden håller oss uppdaterade med de produkter och tjänster som finns att erbjuda.

Den snabba tekniska utvecklingen som är en del av vår vardag, bryter vi ner på en lätt– begriplig nivå och presenterar ett enkelt och beslutsmässigt underlag för dig. Vår målsättning är att leverera den bästa telefonlösningen till det bästa priset. 

 

 


Hårdvara

Kombinationen av rätt telefonilösning och hårdvara är avgörande för hur en komplett lösning fungerar – oavsett om det är inom fast eller mobil telekommunikation eller en kombination av båda. Vi levererar och tillhandahåller service på alla de stora märkena inom fast och mobil telekommunikation. Våra säljare uppdaterar ständigt sin produktkunskap. Genom utbildning och egna erfarenheter baserade på de tester som vi själva gör och ibland även gör tillsammans med våra kunder. Denna kunskap och erfarenhet står i centrum när vi utarbetar våra förslag till dig som kund.

 

Orderavdelning

För att säkerställa bästa möjliga service och leveranssäkerhet har vi på PMR en orderavdelning som färdigställer abonnemang och operatörstjänster samt packar och skickar dina varor. Alla löpande beställningar ställs till orderavdelningen som snabbt och effektivt effektuerar din order. Du kan kontakta orderavdelningen via telefon, fax eller e-post, Du väljer hur du vill sköta dina beställningar. Orderavdelningen kompletterar våra säljare i den dagliga hanteringen av dina beställningar och frågor, samtidigt som den utgör support till de varor och växel- och operatörstjänster vi levererar åt dig.

 

Leveranskoordinator

Leveranskoordinatorns uppgift är att ta vid i dialogen med kund när vår säljare och du som kund har kommit överrens om en ny växellösning. Koordinatorn sammanställer all information, planlägger växelns utformning, bokar utbildning samt håller i alla delar kring driftsättningen av den nya växeln. Allt sker i en tät dialog mellan dig som kund och vår koordinator.

 

Installation och utbildning

En produkt eller telefonilösning är inte bättre än den kunskap man skjuter till. Som användare vill man känna trygghet i den praktiska delen av sin vardagliga telefoni. Vi tillhandahåller alltid installation och utbildning av de produkter vi levererar. Vid driftsättning av större telefonilösningar rekommenderar vi alltid utbildning av produkterna för att du som kund skall få ut mesta möjliga av det vi levererar. Vi utbildar både på administratörs- och användarnivå. Detta sker efter överenskommelse mellan dig och din säljare hos oss.

 

 


Uppföljning

En kontinuerlig uppföljning säkerställer vår långsiktiga affärsrelation med dig som kund. En gång om året erbjuder vi dig en kostnadsfri uppföljning och genomgång av den telefonilösning ni har. Med dagens snabba utveckling inom telekombranschen finns det nästan alltid förändringar att göra för att hålla nere kostnaderna för telefonin på företaget. Vi vill erbjuda dig en långsiktig trygghet och kostnadskontroll. Allt för att du skall ha bästa lösning till bästa pris.

 

Service

Om det mot förmodan uppstår ett fel i de tjänster och produkter som vi levererar så finns vi alltid tillgängliga för att åtgärda problemen. Vi hjälper dig med växel- och operatörsfrågor och allmänna supportärenden, men också service av hårdvara. Vi arbetar ständigt med att förbättra vår service och korta ner servicetiderna. Du kan alltid söka information via vår hemsida om din telefon när den är inlämnad på service hos oss. Där kan du följa flödet och se status på arbetet. När servicen är färdig och telefonen är klar för avhämtning kontaktar vi dig via telefon, SMS eller mejl.